Pomoc & Obsługa klienta

Zarządzaj katalogiem zapasów

Szybkie rozwiązania

Informacje o dokumentach produktu

Jako właściciel marki możesz przesyłać dokumenty produktu, takie jak instrukcja instalacji, przewodnik rozwiązywania problemów i rysunki CAD dotyczące markowych SKUów. Są to dokumenty dostępne dla klientów, które będą wyświetlane na stronach ze szczegółowymi informacjami o produkcie. Mają one na celu dostarczanie klientom informacji przed zakupem i pomocy po zakupie. Dodanie dokumentów produktu do stron szczegółów produktu może skutkować wyższymi współczynnikami konwersji, niższymi kosztami obsługi klienta, zwiększoną sprzedażą i mniejszą liczbą zwrotów, jeśli jest efektywnie wykorzystywane.

Za dodawanie dokumentów produktowych nie jest pobierana opłata. Możesz dodawać dokumenty produktów do wszystkich numerów SKU, które posiadasz jako zarejestrowany właściciel marki w Medshop Brand Registry. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź Medshop Brand Registry .

Dozwolone są następujące rodzaje dokumentów produktowych:

  • _ CAD 2D
  • _ CAD 3D
  • _ Przewodnik aplikacji
  • _ Broszura
  • _ Certyfikat analizy (CFA)
  • _ Certyfikat zgodności (CFC)
  • _ Wykres porównania
  • _ Przewodnik po zgodności
  • _ Zezwolenie na użycie awaryjne (EUA)
  • _ Zmiany EUA
  • _ Często zadawane pytania
  • _ Arkusz informacyjny (pacjent)
  • _ Arkusz informacyjny (dostawca)
  • _ Instrukcja instalacji
  • _ Instrukcja użytkowania (IFU)
  • _ Arkusz danych dotyczących bezpieczeństwa
  • _ Informacje dotyczące bezpieczeństwa
  • _ Tabela rozmiarów
  • _ Karta specyfikacji
  • _ Podręcznik rozwiązywania problemów
  • _ Podręcznik użytkownika
  • _ Instrukcja obsługi
  • _ Inne treści


Przesyłanie nowych dokumentów produktowych

  1. Aby przesłać dokumenty dotyczące produktu w Seller Central:
    Przejdź do Zapasy > Zarządzaj dokumentami produktu .
  2. Kliknij Prześlij nowe dokumenty .
  3. Wybierz nazwę dla przesyłanego dokumentu. To jest tylko w celach informacyjnych. Klienci nie zobaczą tej nazwy.
  4. Wybierz typ dokumentu z listy dozwolonych typów dokumentów.
  5. Wybierz język lub języki obecne w przesyłanym dokumencie.
  6. Wybierz plik do przesłania. Pliki muszą być:
    • - Mniej niż 10 MB
    • - Format PDF z wyjątkiem rysunków CAD
    • - Rysunki CAD mogą być w formacie PDF, dwg, dxf, igs, eprt, edrw, sidprt lub stp
  7. Wyszukaj według SKU lub nazwy produktu i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby powiązać jeden lub więcej SKU z przesyłanym dokumentem. Aby dokument mógł zostać przesłany, należy zastosować co najmniej jeden kod SKU.

Po przesłaniu Twoja treść może potrzebować siedmiu dni roboczych na sprawdzenie zgodności z poniższymi wytycznymi Medshop dotyczącymi dokumentów produktów. W godzinach szczytu może to potrwać dłużej. Dokumenty niespełniające tych wytycznych zostaną odrzucone.


Po zatwierdzeniu opublikowanie na stronie ze szczegółowymi informacjami SKU, do których się odnosi, może zająć do siedmiu dni roboczych. Jeśli status dokumentu to „Niezatwierdzony”, przejrzyj przyczyny odrzucenia, klikając Edytuj dla określonego dokumentu i wprowadź zmiany.


Edytowane zgłoszenia przejdą ponownie proces moderacji, a istniejące treści pozostaną na stronie szczegółów wszystkich zastosowanych numerów SKU do czasu zatwierdzenia nowego zgłoszenia.


Jeśli Twoje treści nie są dostępne na stronie szczegółów produktu siedem dni roboczych po Twojej ostatniej aktywności, stan treści to „Zatwierdzona”, a status SKU to „Opublikowano”, mógł wystąpić błąd techniczny. Często można rozwiązać ten problem, ponownie przesyłając dokument w celu ponownego rozpoczęcia procesu publikowania.


Dla danego SKU, typu dokumentu i kombinacji językowej dozwolony jest tylko jeden dokument. Na przykład możesz przesłać instrukcję obsługi swojego SKU w języku angielskim i drugą w języku hiszpańskim. Jeśli prześlesz trzeci dokument – ​​na przykład instrukcję obsługi w języku niemieckim, francuskim i hiszpańskim – zastąpi on poprzednio przesłany dokument tylko w języku hiszpańskim.

Edytuj dokumenty produktowe lub mapowania SKU/dokumentów
Możesz przeglądać i edytować dokumenty produktów po przesłaniu nam treści.

Aby wykonać wszystkie poniższe czynności, przejdź do opcji Zapasy > Zarządzaj dokumentami produktu . Poszukaj dokumentu pod spisem treści lub wyszukaj po SKU lub nazwie produktu. Na stronie szczegółów dokumentu kliknij Edytuj , aby wprowadzić zmiany lub usunąć dokument.

Możesz zmienić nazwę, typ dokumentu oraz listę zastosowanych SKUów dla dokumentu. Możesz także całkowicie usunąć dokument. Zastąpienie dokumentu innym plikiem jest niedozwolone. Zamiast tego możesz dodać nowy dokument.

Aby dodać numery SKU do istniejącego dokumentu , użyj paska wyszukiwania podobnego do procedury przesyłania dokumentu. Aby usunąć SKU, wybierz SKU lub SKU, które chcesz usunąć z dokumentu i kliknij przycisk Usuń .

Sprawdzenie przesłanych treści może potrwać siedem dni roboczych, a w godzinach szczytu może potrwać dłużej. Po zatwierdzeniu opublikowanie na stronie ze szczegółowymi informacjami SKU, do których się odnosi, może zająć 24 godziny.

Rozwiązywanie problemów z dokumentacją produktu
W przypadku każdego przesłanego dokumentu, który zostanie odrzucony, zobaczysz przyczynę odrzucenia po otwarciu treści w Menedżerze dokumentów produktu.

SKU nie jest rozpoznawany jako część mojej marki

Jeśli pojawi się ten komunikat o błędzie, oznacza to, że SKU nie jest prawidłowo mapowany na Twoją markę. Zwykle jest to spowodowane niedokładnymi danymi wpisów w SKU, które możesz edytować. Najczęstsze punkty danych wymagające aktualizacji to:

  • > Nazwa marki wymieniona w SKU nie odpowiada nazwie marki zatwierdzonej przez Medshop Brand Registry. Muszą one dokładnie pasować. Dodanie spacji lub łączników spowoduje niezgodność. Pamiętaj, że w nazwie marki rozróżniana jest wielkość liter.
  • > Niedokładny numer GTIN lub atrybut klucza. Podczas rejestracji marki podałeś numer GTIN lub wybrałeś kluczowy atrybut, taki jak UPC, numer części, numer modelu, numer stylu lub numer katalogowy. Ten atrybut musi być uwzględniony w danych wykazu SKU.
  • > W szczegółach aukcji należy wybrać kategorię typu artykułu, która jest zbliżona do typu produktu SKU.

Wytyczne dotyczące dokumentów
Postępuj zgodnie z naszymi wytycznymi, aby opracować przejrzyste i przydatne dokumenty dla klientów. Musisz mieć wszystkie niezbędne prawa do obrazów i tekstu w przesyłanych dokumentach:

  • > Obsługiwane typy plików:
    • - Do rysunków CAD: PDF, DWG, DXF, IGS, EPRT, STP, EDRW, SIDPRT
    • - Dla wszystkich innych typów dokumentów: PDF
  • > Maksymalny rozmiar pliku: 10 MB
  • > Dołącz tylko jedno logo marki i tylko ikony ułatwiające klientom poruszanie się po tekście. Logotypy i symbole firm partnerskich nie muszą być używane, ale mogą być dozwolone, jeśli jest to logiczne lub korzystne.
  • > Nie podawaj żadnych danych dotyczących wysyłki, cen, informacji o promocjach ani rabatów, kodów kreskowych QR ani danych osobowych.
  • > Żadne cytaty ani przypisy nie mogą dotyczyć osób fizycznych, klientów ani innych osób prywatnych. Dozwolone są maksymalnie 4 cytaty lub rekomendacje z publikacji, osób publicznych, celebrytów i znanych osób.
  • > Nie odnoś się ani nie porównuj produktów z produktami konkurencji, niezależnie od tego, w jaki sposób konkurenci są wymieniani (tj. konkretne nazwy, opisane jako „inne” lub „inne” lub w inny sposób). Ta treść ma na celu budowanie marki i dostarczanie dodatkowych informacji o produkcie, a nie omawianie konkurencji.
  • > Tabele porównawcze mogą jedynie porównywać produkt z innymi produktami tej samej marki. Porównania z innymi kategoriami, takimi jak żarówki LED i żarówki halogenowe, są dopuszczalne i nie są uważane za konkurencyjne wezwania.
  • > Konkretne odwołania do cen lub oferty porównujące produkt są dozwolone tylko w tabelach porównawczych z innymi produktami należącymi do tej samej marki.
  • > Nie wspominaj o informacjach wrażliwych na czas, takich jak: teraz, nowy, najnowszy, jeszcze, w sprzedaży, najnowszy produkt, najlepszy jak dotąd.
  • > Znaki towarowe i symbole praw autorskich są dopuszczalne, jeśli mają rozsądny rozmiar i są już umieszczone na opakowaniu produktu lub zawsze są wyświetlane jako część logo.
  • > Podaj datę uzyskania nagród i potwierdzeń oraz upewnij się, że pochodzą one ze zweryfikowanych i publicznie uznanych źródeł (dowód, numer licencji, upoważnienie itp.). Nie wspominając o nagrodach otrzymanych ponad 2 lata temu.
  • > Słowo „Medshop” nie jest dozwolone w żadnej treści (tekstowej ani graficznej). Jednak określenie „Medshop” może być dozwolone w odniesieniu do MedshopBasics i produktów marki Medshop.
  • > Chwalebne stwierdzenia, takie jak „numer 1 w rankingu”, „najwyżej oceniane”, „najlepiej sprzedające się”, są niedozwolone w żadnej formie.
  • > Twierdzenia dotyczące leków, wyrobów medycznych, kosmetyków, napojów, żywności i produktów zdrowotnych (w tym naturalnych produktów zdrowotnych, witamin i suplementów), a także wszelkie ogólne oświadczenia zdrowotne wymagają uzasadnienia.
  • > Informacje o gwarancji lub gwarancji są surowo zabronione, z wyjątkiem przypadków, gdy sam produkt jest ściśle kartą gwarancyjną.

Shall we send you a message when we have discounts available?

Remind me later

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Oops! Notifications are disabled.