Żadna legalna sprzedaż ani transakcja nie wymaga płacenia konkretnie kartami podarunkowymi.
Nigdy nie używaj kart podarunkowych Medshop.One do dokonywania płatności poza Medshop lub jej stowarzyszonymi firmami i nigdy nie używaj kart podarunkowych dla innych sprzedawców i marek innych niż zamierzona marka. Z kart podarunkowych Medshop.One można korzystać wyłącznie na Medshop.One po ich zrealizowaniu na własnym koncie Medshop. Nie używaj kart podarunkowych Medshop.One do dokonywania płatności na rzecz innych firm lub osób fizycznych.
Używaj kart podarunkowych tylko dla innych sprzedawców i marek w ich odpowiednich lokalizacjach. Możesz używać kart podarunkowych, które zawierają markę sieci kart (np. Visa, MasterCard, American Express lub Discover) u sprzedawców akceptujących te marki kart. Nie przekazuj ich jednak bezpośrednio osobie fizycznej do zapłaty.
Nie podawaj żadnych szczegółów karty podarunkowej (takich jak kod roszczenia) osobie, której nie znasz i której nie ufasz. Zawsze sprawdzaj tożsamość każdej osoby proszącej o podanie danych karty podarunkowej.
Oszustwa związane z ubezpieczeniami lub kradzieżą tożsamości
Otrzymasz niechcianą wiadomość e-mail lub telefon dotyczący „problemu” z Twoim numerem ubezpieczenia zdrowotnego, kontem lub świadczeniami, które musisz natychmiast rozwiązać, w przeciwnym razie grozi Ci aresztowanie lub inne działania prawne. Albo oszust twierdzi, że musisz dokonać płatności, aby otrzymać pomoc w sprawie kradzieży tożsamości lub w zamian za podwyżkę świadczeń z Ubezpieczeń Społecznych. Jeśli otrzymasz telefon od kogoś, kto twierdzi, że jest z urzędnikiem lub administratorem lub innej agencji rządowej i chce, abyś uiścił grzywnę lub opłatę za pomocą kart podarunkowych, przedpłaconych kart debetowych, przelewów bankowych, gotówki lub waluty internetowej, jest to oszustwo. Rozłącz się i zgłoś to na policje i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub firmie ubezpieczeniowej za którą podawał się oszust.
Dowiedz się więcej o oszustwach związanych z ubezpieczeniami społecznymi .
Oszustwa związane z ofertami pracy
Otrzymujesz niechcianą wiadomość e-mail lub telefon sugerujący, że ubiegasz się o pracę w Medshop, gdzie możesz pracować z domu. Możesz powiedzieć, że możesz pracować we własnych godzinach i zarabiać tysiące dolarów miesięcznie. Gdy oszust poinformuje Cię, że otrzymałeś ofertę pracy, może zażądać uiszczenia opłaty początkowej lub zakupu zestawu startowego za pomocą kart podarunkowych Medshop.One.
Nie odpowiadaj na oferty pracy od zimnych rozmówców, przez e-mail lub na stronach internetowych, które twierdzą, że są powiązane z Medshop. Medshop publikuje oferty pracy Medshop na Medshop.jobs i nie wymaga zakupu sprzętu ani wnoszenia opłat inicjacyjnych.
Dowiedz się więcej o oszustwach związanych z ofertami pracy .
Oszustwo związane z fałszywymi ofertami online
Znajdujesz przedmiot reklamowany w Internecie i jesteś proszony o zapłacenie za pomocą Medshop.One lub innych markowych kart podarunkowych sprzedawanych na Medshop oraz o podanie kodów roszczenia e-mailem lub telefonicznie. Często przedmiot jest wyceniany znacznie poniżej wartości rynkowej, a sprzedawca może twierdzić, że musi szybko sprzedać przedmiot. Sprzedawca może twierdzić, że po dokonaniu płatności za towar otrzymasz przedmiot, a nawet możesz wysłać fałszywe pokwitowanie.
Legalną transakcję ze sprzedawcą Medshop.One można zrealizować tylko za pośrednictwem naszej strony kasy i nigdy nie następuje poza Medshop.One. Bądź podejrzliwy wobec każdego, kto się z Tobą skontaktuje i szybko zażąda pieniędzy.
Oszustwa związane z szefami
Otrzymujesz niechcianą wiadomość e-mail lub wiadomość tekstową od swojego szefa lub lidera organizacji, w którą jesteś zaangażowany, z prośbą o zakup kart podarunkowych Medshop.One i wysłanie do nich kart lub kodów odbioru. Zazwyczaj wiadomość zawiera informację, że karty podarunkowe Medshop.One będą wykorzystywane w firmie w jakimś celu (np. zachęty dla pracowników, uznanie klientów itp.). Oszust może twierdzić, że jest poza miastem, uczestniczy w rozmowie konferencyjnej lub w inny sposób jest zaangażowany i musi dokonać zakupu. Spróbuj natychmiast skontaktować się ze swoim szefem lub liderami swojej organizacji, używając numeru telefonu lub adresu e-mail, o którym wiesz, że należy do nich.
Dowiedz się więcej o oszustwach związanych z bossami .
Niezamówione połączenie telefoniczne podające się za Medshop
Oszuści wykorzystują fałszywe informacje o identyfikatorze rozmówcy, aby nakłonić Cię do myślenia, że można im zaufać. Praktyka ta nazywana jest „podszywaniem się pod identyfikator rozmówcy”, a oszuści mogą sfałszować czyjkolwiek numer telefonu. Możesz otrzymać niechciane połączenie od kogoś, kto twierdzi, że jest członkiem działu obsługi klienta Medshop. Mogą powiedzieć, że Twoje konto jest zamrożone i musisz kupić Medshop.One lub inne markowe karty podarunkowe i podać kody roszczenia przez telefon, aby usunąć blokadę na swoim koncie. Mogą również poprosić o hasło Medshop, pełny identyfikator karty kredytowej lub numer konta bankowego. Medshop nigdy nie dzwoni do Ciebie z prośbą o zakup kart podarunkowych w celu odblokowania konta.
Dowiedz się więcej o podszywaniu się pod identyfikator rozmówcy .
Oszustwa w nagłych wypadkach rodzinnych
Otrzymasz niechcianą wiadomość e-mail lub telefon od kogoś, kto twierdzi, że jest prawnikiem, funkcjonariuszem organów ścigania lub przedstawicielem członka rodziny w niebezpieczeństwie, który potrzebuje Twojej natychmiastowej pomocy finansowej. Niektórzy dzwoniący próbują nawet podszywać się pod członka Twojej rodziny. Możesz zostać poproszony o zakup kart podarunkowych Medshop.One lub innej marki kart podarunkowych sprzedawanych na Medshop, aby rozwiązać tę sytuację.
Natychmiast skontaktuj się z członkiem rodziny, korzystając z numeru telefonu, o którym wiesz, że należy do niego, lub skontaktuj się z innym krewnym, który może ci pomóc.
Dowiedz się więcej o oszustwach alarmowych .
Niezapłacony dług i oszustwa podatkowe
Otrzymasz niechcianą wiadomość e-mail lub telefon, aby zapłacić za podatki, grzywny, kaucję, rachunki za media lub inne nieoczekiwane opłaty. Oszust może domagać się, że jesteś winien zaległą kwotę z powodu błędnego obliczenia podatków. Mogą twierdzić, że należy Ci się zwrot podatku, nagroda lub rabat, ale muszą najpierw dokonać płatności opłat administracyjnych kartą podarunkową.
Jeśli otrzymasz telefon od kogoś, kto twierdzi, że jest z IRS i prosi o pieniądze, nigdy nie podawaj danych osobowych. Zgłoś połączenie do IRS, korzystając ze strony internetowej „IRS Impersonation Scam Reporting” lub dzwoniąc do IRS pod numer 800-366-4484.
Dowiedz się więcej o oszustwach dotyczących niespłaconych długów .
Oszustwa e-mailowe lub tekstowe
Jeśli otrzymasz wiadomość e-mail lub SMS z informacją, że otrzymałeś w prezencie kartę podarunkową Medshop.One, sprawdź, czy pochodzi ona od Medshop. Klienci mogą wysyłać karty podarunkowe SMS-em. SMS-owa karta podarunkowa od Medshop będzie miała numer: 0000000.
Oto przykład, jak będzie wyglądać karta podarunkowa SMS od Medshop:
Od: John Smith - Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! - https://www.Medshop.One/KOD PRZYKŁADU.
Zobacz dodatkowe informacje na temat weryfikowania wiadomości, które twierdzą, że pochodzą od Medshop na naszej stronie pomocy Unikanie oszustw związanych z płatnościami .
Zgłoś oszusta lub oszustwo
Oszusta lub oszustwo możesz zgłosić w następujący sposób:
W zależności od kraju użytkowniaka, skontaktuj się z urzędem zajmującym się sprawami konsumenta a najbliższym urzędem policji .
DLa kraju USA: Skontaktuj się z Federalną Komisją Handlu (FTC), która zajmuje się skargami dotyczącymi oszukańczych lub nieuczciwych praktyk biznesowych. Aby dowiedzieć się więcej o typowych oszustwach związanych z kartami podarunkowymi, odwiedź stronę FTC.gov/giftcards . Aby złożyć skargę, odwiedź stronę https://ftccomplaintassistant.gov , zadzwoń pod numer 1-877-FTC-HELP lub napisz do Federalnej Komisji Handlu, CRC-240, Washington, DC 20580.
Jeśli Twoja skarga dotyczy firmy w kraju innym niż Stany Zjednoczone lub chcesz znaleźć informacje o tym, gdzie zgłosić się w lokalizacjach poza Stanami Zjednoczonymi, odwiedź witrynę http://www.econsumer.gov .
Jeśli uważasz, że padłeś ofiarą oszustwa lub byłeś narażony na oszustwo, skontaktuj się z nami , aby skontaktować się z członkiem naszego zespołu ds. ochrony klienta. Abyśmy mogli Ci pomóc, wymagamy, abyś zalogował się na swoje konto Medshop lub założył konto Medshop, jeśli jeszcze go nie masz.
Aby dowiedzieć się więcej o unikaniu oszustw związanych z płatnościami, przejdź do strony Unikanie oszustw związanych z płatnościami .