Pomoc & Obsługa klienta

Zaroty, refundacje, anulacje i roszczenia

Zarządzanie zwrotami zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji w Medshop Seller Central.

Zwroty
Aby przetworzyć prośbę o zwrot, przejdź do Zarządzaj zwrotami , gdzie możesz przejrzeć, autoryzować lub odrzucić prośby. Dostęp do funkcji Zarządzanie zwrotami można również uzyskać, klikając menu rozwijane Zamówienia w Seller Central.

Zalecamy odpowiadanie na wszelkie przychodzące prośby o zwrot w ciągu 24 godzin. Aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące zarządzania zwrotami, przejdź do sekcji Zarządzanie zwrotami zrealizowanymi przez sprzedawcę .

Ważne: większość przedmiotów zakupionych na Medshop.One, w tym te, które zostały zrealizowane przez sprzedawcę, można zwrócić w ciągu 30 dni od przewidywanej daty dostawy . Jednak czas może się różnić w zależności od kategorii produktu zgodnie z zasadami zwrotów Medshop. Aby ustalić, czy produkt ma dłuższy termin zwrotu, przejdź do Polityki zwrotów Medshop.One .
Po autoryzacji prośby o zwrot kupujący ma 15 dni od zamknięcia terminu zwrotu, co pozwala kupującemu na zwrot towaru w czasie transportu.

Uwaga: przed autoryzacją zwrotu upewnij się, że zamówienie nie jest zrealizowanym przez sprzedawcę zamówieniem z Programu.One. Aby sprawdzić, czy jest to zamówienie .ONE zrealizowane przez sprzedawcę, przejdź do Centrum sprzedawców i sprawdź, czy z zamówieniem jest powiązana plakietka .One. Aby uzyskać szczegółowe informacje, przejdź do zasad wysyłki i zwrotów produktów dla sprzedawcy Fulfilled .One .

Adres wysyłki zwrotnej

W przypadku żądań zwrotu zrealizowanych przez sprzedawcę wysłanych za pośrednictwem programu przedpłaconych zwrotów Medshop dla zamówień zrealizowanych przez sprzedawcę , jeśli jednostki nie mogą zostać dostarczone z powodu nieaktualnego lub nieprawidłowego adresu zwrotnego podanego przez użytkownika, zwrot zostanie uznany za zaniechany. Medshop może zdecydować się na pozbycie się tych jednostek w stosowny sposób (na przykład poprzez sprzedaż, recykling lub darowiznę), zatrzymując wszelkie wpływy, które możemy uzyskać ze zbycia.

Medshop może powiadomić Cię o takim usunięciu, aby umożliwić Ci poprawienie adresu zwrotnego. Dalsze korzystanie z nieaktualnego lub nieprawidłowego adresu do zwrotów może skutkować cofnięciem prawa do sprzedaży na Medshop. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat konfigurowania adresu wysyłki zwrotnej, przejdź do Ustawień adresu zwrotnego .

Gdy otrzymasz przesyłkę zwrotną w swojej placówce, przesyłka będzie zawierała list przewozowy i numer autoryzacji wysyłki zwrotnej (RMA), aby pomóc Ci zidentyfikować zwrot.

Ważne: aby zapewnić spójną obsługę kupujących, musisz dopasować się lub przestrzegać Zasady zwrotów Medshop [link]. Przy obliczaniu czasu dostawy zwracanego produktu bierzemy pod uwagę, że przewoźnicy mogą zeskanować paczkę do 24 godzin przed faktyczną dostawą do Twojego obiektu. Jeśli kupujący otrzymał zwrot kosztów po złożeniu roszczenia w ramach Gwarancji Shield AZ i uważasz, że zwrot nie powinien był zostać dokonany, przejdź do sekcji Zbadaj i odwołaj się od roszczenia z tytułu Gwarancji Shield AZ [link], aby odwołać się od decyzji.

Jeśli masz zamówienie, które zostało zwrócone w stanie uszkodzonym i uważasz, że szkoda była spowodowana przez przewoźnika, skorzystaj z procesu opcjonalnego ubezpieczenia utraty lub uszkodzenia, aby złożyć reklamację.

Uwaga: jeśli kupujący należy do grupy biznesowej, wniosek o zwrot może zostać złożony z innego konta niż to, z którego pierwotnie złożono zamówienie. Gdy firma ma wiele kont użytkowników w grupie, administrator grupy może inicjować zwroty zamówień złożonych przez dowolnego członka grupy.

Zwroty pieniędzy

Musisz dokonać zwrotu pieniędzy po zwróceniu produktu lub po wyrażeniu zgody na zatrzymanie produktu przez kupującego (bezzwrotny zwrot).

Ważne: oczekujemy, że po otrzymaniu zwrotu dokonasz zwrotu pieniędzy kupującemu w ciągu dwóch dni roboczych. Jeśli tego nie zrobisz, Medshop zastrzega sobie prawo do zwrotu pieniędzy kupującemu i obciążenia Twojego konta sprzedawcy kwotą.
Zanim zwrócisz pieniądze za prośbę o zwrot, rozważ następujące kwestie:

  • Po autoryzacji prośby o zwrot zdecydowanie zalecamy zaczekanie ze zwrotem środków do momentu otrzymania przedmiotu od kupującego. Jeśli zezwolisz kupującemu na zatrzymanie lub wyrzucenie przedmiotu, zwrócisz pieniądze bez czekania na zwrot.
  • Jeśli kupujący zwróci Ci przedmiot uszkodzony lub w stanie innym niż ten, w jakim go wysłałeś, masz możliwość częściowego zwrotu pieniędzy. Jeśli zdecydujesz się na częściowy zwrot pieniędzy, zalecamy wcześniejsze wyjaśnienie tego kupującemu, aby uniknąć nieporozumień lub ewentualnego roszczenia z tytułu Gwarancji Shield AZ.
  • Jeśli dokładnie opisałeś i wymieniłeś przedmiot, ale kupujący po prostu już go nie chce lub popełnił błąd przy zamawianiu (na przykład wybrał niewłaściwy rozmiar lub kolor), możesz zwrócić cenę przedmiotu, ale nie koszt wysyłki.
  • Od czasu do czasu możesz chcieć zrekompensować kupującemu oprócz zwrotu podstawowych kosztów zamówienia. Patrz Koncesje na emisje [Link].

Możesz dokonywać zwrotów w całości lub w części w Zarządzaj zamówieniami [Link]. Aby uzyskać więcej informacji , zobacz Wydawanie zwrotów kosztów i ustępstw za zamówienia zrealizowane przez sprzedającego [Link].

Aby uniknąć negatywnych wrażeń klientów, aktywnie monitoruj zwrot pieniędzy, aby upewnić się, że zostanie on przyznany kupującemu w odpowiednim czasie.

Rezygnacje

Jeśli kupujący poprosi Cię o anulowanie zamówienia, a przesyłka nie została jeszcze wysłana i potwierdzona, możesz ją anulować w Zarządzaj zamówieniami lub skorzystać z kanału Anulowanie zamówienia.

Więcej dodatkowych informacji można znaleźć w sekcji Anulowanie zamówień i anulowanie wielu zamówień za pomocą szablonu anulowania zamówienia .

Jeśli zamówienie zostało już potwierdzone jako wysłane, możesz autoryzować prośbę o zwrot w Zarządzaj zwrotami w Panelu Seller Central .

Roszczenia

Gwarancji Shield AZ chroni kupujących, gdy kupują przedmioty sprzedawane i realizowane bezpośrednio przez Ciebie. Nasza gwarancja obejmuje terminową dostawę, stan i doświadczenie w zakresie zwrotów sprzedawanych przedmiotów. Jeśli kupujący są niezadowoleni z któregokolwiek z powyższych i nie mogą dojść do porozumienia z Tobą, umożliwiamy im złożenie u nas reklamacji. Możesz zapoznać się z zasadami kwalifikowania roszczeń na stronie Gwarancji Shield AZ.

Shall we send you a message when we have discounts available?

Remind me later

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Oops! Notifications are disabled.