Reguła cenowa określa, kiedy następuje automatyczna zmiana ceny. Możesz na przykład utworzyć regułę, która pozostanie o 0,10 USD niższa od ceny oferty specjalnej lub inną regułę, dzięki której Twoja cena pozostanie o 1,00 USD wyższa od najniższej ceny rynkowej, która korzysta z tego samego kanału realizacji.
Aby utworzyć regułę cenową, wykonaj następujące kroki:
- Na stronie głównej Automate Pricing kliknij Rozpocznij . Jeśli masz już utworzoną regułę cenową i chcesz utworzyć drugą regułę, kliknij Utwórz nową regułę cenową na stronie głównej.
- Z menu rozwijanego wybierz typ reguły, którą chcesz utworzyć. Reguły konkurencji (szczegółowe informacje na tej stronie) automatyzują aktualizacje cen w odpowiedzi na zdarzenia, takie jak cena w ofercie specjalnej lub zmiany najniższej ceny. Zobacz Tworzenie reguły cenowej opartej na sprzedaży, aby dowiedzieć się, jak zautomatyzować aktualizacje cen na podstawie sprzedaży jednostkowej.Sprzedawcy biznesowi: zobacz Tworzenie wyceny biznesowej , aby dowiedzieć się, jak zautomatyzować aktualizacje cen biznesowych na podstawie zmian cen dla konsumentów.
- Wprowadź nazwę reguły. Ta nazwa powinna być krótka, ale wystarczająco opisowa, aby można ją było później zapamiętać; na przykład „Dopasuj do reguły cenowej Polecana oferta” lub „Reguła niskiej ceny świątecznej”.
- Zaznacz pole wyboru dla co najmniej jednego rynku, w którym chcesz zastosować regułę. Kliknij Zapisz i kontynuuj wybieranie parametrów reguły.
- Zaznacz pole wyboru obok rynku, w którym chcesz zastosować regułę. Kliknij Zapisz i kontynuuj wybieranie parametrów reguły.
- Uwaga: Konieczne będzie powtórzenie następujących kroków od 5 do 9 dla każdego MP wybranego w kroku 4
- Wybierz cenę, z którą chcesz porównać. Możesz porównać jednostki SKU w swojej regule z ceną w ofercie specjalnej lub najniższą ceną EAN/GTIN. Z rozwijanego menu wybierz opcję Cena w ofercie specjalnej lub Najniższa cena .
- Zdefiniuj akcję cenową, którą ma wykonać Automate Pricing. Możesz dopasować, przebić lub pozostać powyżej ceny oferty specjalnej lub najniższej ceny . Wybierz odpowiednią opcję z menu rozwijanego po prawej stronie opcji Cena w ofercie specjalnej lub Najniższa cena .
- Zdefiniuj kwotę, o jaką chcesz uruchomić automatyczną akcję cenową, jako kwotę lub procent.
- Wybierz filtry dla swojej reguły, zaznaczając pola wyboru obok każdej opcji filtra. Filtry pozwalają zidentyfikować rodzaje ofert, które chcesz porównać. Wszystkie reguły Automate Pricing mają zastosowanie do ofert z tym samym kodem EAN/GTIN i warunkiem. Dodatkowe przykłady filtrów mogą obejmować porównywanie tylko z ofertami FBM lub porównywanie tylko z ofertami od sprzedawców, których ocena sprzedawcy jest mniejsza niż 5% od Twojej lub lepsza.
- Aby potwierdzić, że reguła działa zgodnie z oczekiwaniami, przeczytaj Podsumowanie reguły w celu ostatecznego potwierdzenia. Zostanie to wyświetlone pod filtrami i określi, co robi Twoja reguła.
Uwaga: Musisz wprowadzić minimalną wartość co najmniej 1% lub 0,10 USD, a maksymalny procent, jaki możesz wprowadzić, to 90%.
Po zakończeniu kliknij przycisk Zapisz i wybierz jednostki SKU , aby przejść do następnej części przepływu pracy Automatyczne ustalanie cen. Gdy klikniesz Zapisz i wybierzesz jednostki SKU , Twoja reguła zostanie zapisana, niezależnie od tego, czy dodasz do niej jakiekolwiek jednostki SKU. Dopóki nie przypiszesz jednostek SKU do swojej reguły, funkcja Automate Pricing nie zmieni żadnych cen w Twoich jednostkach SKU.
Dowiedz się więcej o tworzeniu reguły cenowej
Dalej: Dodaj jednostki SKU do reguły cenowej