Pomoc & Obsługa klienta

Szybkie rozwiązania

Często zadawane pytania dotyczące reguł cenowych dla firm

Zarządzanie produktami zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji w Medshop Seller Central.

Zautomatyzowana wycena biznesowa ma trzy różne reguły:

  1. Zasada procentowej zniżki od standardowej ceny.
  2. Reguła katalogu biznesowego.
  3. Zasada Konkurencyjna Wyróżniona Oferta Biznesowa.

1. Zasada procentowej zniżki od standardowej ceny.

Ustawiłem moje rabaty ilościowe jako regułę Procent zniżki w Automatyzacji cen  [Automate Pricing]. Dlaczego więc jest wyświetlana jako stała zniżka cenowa w Zarządzaj zapasami/Zarządzaj cenami?


Różnica zależy od tego, która cena jest używana do ustawiania rabatu ilościowego.

Rabaty ilościowe przeglądane i aktualizowane za pomocą Zarządzaj zapasami i Zarządzaj cenami są oparte na pojedynczej jednostkowej cenie biznesowej. Jednak Automatyzacja Cen [Automate Pricing] synchronizuje zarówno ceny biznesowe, jak i rabaty ilościowe ze standardową ceną.

Jeśli jednostka SKU jest zarządzana przez biznesową regułę cenową w Automatyzacji Cen [Automate Pricing], za każdym razem, gdy cena standardowa jest aktualizowana, rabat ceny stałej wyświetlany w Zarządzaj zapasami i Zarządzaj cenami zostanie ponownie obliczony przez zastosowanie rabatu procentowego wprowadzonego w regule cenowej biznesowej do zaktualizowanego standardu cena.

2. Reguła katalogu biznesowego.

Czym różni się reguła katalogu biznesowego od reguły ceny standardowej Procent zniżki?


Reguła katalogu biznesowego umożliwia ustawienie wartości procentowej od standardowej reguły cenowej i zautomatyzowanie ponownej wyceny całego aktywnego katalogu (w tym nowo dodanych jednostek EAN). W przeciwieństwie do reguły ceny standardowej Procent zniżki, nie musisz wybierać jednostek EAN w Zarządzaj jednostkami EAN ani przesyłać zbiorczo, gdy używasz reguły Katalog biznesowy. W przeciwnym razie konfiguracja Katalogu biznesowego jest podobna do reguły Procent zniżki na standardową cenę, w tym ustawienie cen minimalnych.

3. Zasada Konkurencyjna Wyróżniona Oferta Biznesowa


W jaki sposób Automatyzacja Cen [Automate Pricing] przelicza moją cenę standardową, cenę biznesową i rabat ilościowy, gdy jednocześnie korzystam z reguły Wyróżniona oferta konkurencyjna i Wyróżniona oferta biznesowa?


Konkurencyjna oferta wyróżniona i reguła wyróżnionej oferty biznesowej działają niezależnie, aby zwiększyć prawdopodobieństwo bycia wyróżnioną ofertą zarówno na Medshop, jak i na Medshop Business. W związku z tym reguła konkurencyjnej oferty specjalnej próbuje dopasować cenę oferty specjalnej tylko na Medshop, a jeśli jest więcej konkurencyjnych ofert na Medshop Business poprzez rabaty cenowe i/lub ilościowe, wówczas reguła konkurencyjnej oferty specjalnej próbuje dopasować cenę oferty specjalnej na Medshop Business . Reguła Konkurencyjne wyróżnione oferty biznesowe daje możliwość zapewnienia bardziej konkurencyjnych cen kupującym biznesowym.

Dlaczego widzę tylko oferty z czterema progami ilościowymi, mimo że ustawiłem pięć progów ilościowych?


Wraz ze wzrostem poziomów ilości głębokość rabatu musi wzrosnąć, aby oferta stała się ważna. Jeśli wyższy poziom ilości ma mniejszy rabat, nie będzie dostępny dla klientów. Na przykład, jeśli ustawisz pierwszy poziom 10% zniżki na 2 jednostki i drugi poziom 5% zniżki na 5 jednostek, drugi poziom zostanie odrzucony, ponieważ zapewnia wyższą cenę za większą ilość.

Moje oferty mają ceny biznesowe i rabaty ilościowe i są już ofertami polecanymi. Jak działa reguła Business Competitive Featured Offer, kiedy zaczynam z niej korzystać?


Twoje oferty będą prawdopodobnie nadal prezentowane po cenach biznesowych, gdy zaczniesz korzystać z reguły Konkurencyjna oferta wyróżniona dla firm, jednak Twoje rabaty ilościowe zostaną usunięte, ponieważ Twoje oferty są już polecane. Dlatego zaleca się stosowanie reguły procentowego rabatu zamiast reguły Wyróżniona oferta biznesowa, jeśli masz pewność, że Twoje oferty będą nadal polecane.

W jaki sposób cena biznesowa zostanie ustalona przez regułę Biznesowa konkurencyjna wyróżniona oferta [Business Competitive Featured Offer], gdy cena wyróżnionej oferty jest taka sama w Medshop i Medshop Business?


Reguła Konkurencyjnej Wyróżnionej oferty biznesowej zmieni cenę na podstawie ceny Medshop Business, która jest identyczna z ceną Medshop. Regułę Wyróżnionej oferty biznesowej można utworzyć, aby cena była niższa, równa lub wyższa od zwycięskiej Oferty biznesowej Medshop. Jeśli cena biznesowa jest niższa niż cena standardowa, a Twoja oferta jest wyróżniona, Klienci biznesowi znajdą Twoją ofertę w cenie biznesowej.

Scenariusze wydarzeń "Co stanie się z moją ceną biznesową, jeśli"
Ceny zmieniają się automatycznie w ramach ustalonych przez Ciebie cen minimalnych i maksymalnych. Aby pomóc Ci zrozumieć, jak działają reguły ustalania cen biznesowych w Automatyzacji Cen [Automate Pricing], w tej tabeli opisano, co dzieje się z regułą lub ceną w określonych okolicznościach.

Scenariusz 1: Masz promocję lub kupon na swoją standardową cenę.

Cena promocyjna nie wpłynie na Twoje ceny biznesowe i rabaty ilościowe zarządzane przez Automatyzacje Cen [Automate Pricing]. Usługa Automatyzacji Cen [Automate Pricing] będzie nadal ustalać ceny wybranych jednostek SKU na podstawie najnowszej przesłanej ceny standardowej. Na przykład, jeśli jednostka SKU ma konkurencyjną cenę w regule Wyróżnionej oferty biznesowej i prowadzisz promocję dotyczącą tej samej jednostki SKU, cena jednostki SKU będzie nadal ustalana na podstawie ceny Wyróżnionej oferty biznesowej, a promocja nie będzie brana pod uwagę.
Uwaga: W Zarządzaj zapasami cena standardowa używana do przeszacowania jest rejestrowana w polu ceny standardowej. SKU z ceną promocyjną jest oznaczone standardową ceną zaznaczoną na zielono; cena promocyjna wyświetla się po najechaniu kursorem na pole ceny standardowej.

Scenariusz 2: Masz ofertę dotyczącą jednostki SKU z regułą rabatu procentowego.

Cena w ramach umowy wpłynie na ceny biznesowe i rabaty ilościowe zarządzane przez Automatyzacji Cen [Automate Pricing]. Procent zniżki dotyczy ceny promocyjnej, a nie ceny standardowej, w okresie obowiązywania oferty. Zniżka procentowa dotyczy standardowej ceny po zakończeniu umowy.

Scenariusz 3: Masz standardową regułę cenową dla tej samej jednostki SKU w Automate Pricing.

Możesz mieć maksymalnie jedną cenę standardową i jedną regułę ceny biznesowej dla tej samej jednostki SKU w Automatyzacji Cen [Automate Pricing]. Wszelkie zmiany ceny podjęte na Twojej cenie standardowej automatycznie spowodują aktualizację cen Twojej firmy i/lub rabatów ilościowych w ramach ustawionych minimalnych i maksymalnych progów cenowych.

Scenariusz 4: Aktualizujesz cenę standardową tak, aby była niższa niż próg ceny minimalnej ustawiony w Automate Pricing.


Twoja reguła cenowa została wstrzymana dla tej jednostki SKU, a Twoja cena pozostaje na poziomie ostatniej ceny przed wstrzymaniem reguły cenowej. Aby ponownie uruchomić regułę, przejdź do opcji Automatyzacji Cen [Automate Pricing], wybierz regułę i wybierz opcję Wznów , aby ponownie uruchomić regułę dla jednostki SKU.

Uwaga: Te same minimalne i maksymalne progi mają zastosowanie do ceny standardowej, ceny biznesowej, ale nie do rabatu ilościowego. W rezultacie przesłanie standardowej ceny poniżej minimalnego progu spowoduje odrzucenie Twojej oferty. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Moja oferta jest pomijana po użyciu automatycznego ustalania cen.

Scenariusz 5: Dodaj jednostkę SKU, która nie ma istniejącej ceny biznesowej ani rabatu ilościowego do biznesowej reguły cenowej.

Jeśli jednostka SKU nie ma wyceny biznesowej, Automatyzacja Cen [Automate Pricing] utworzy cenę biznesową i rabat ilościowy, gdy tylko klikniesz Rozpocznij zmianę wyceny . Cena początkowa będzie zależała od powiązanych parametrów reguły i bieżącej ceny standardowej jednostki SKU. Możesz przeglądać biznesowe rabaty cenowe i ilościowe utworzone w Automatyzacja cen, Zarządzanie zapasami lub Zarządzanie cenami.

Scenariusz 6: Zmieniasz regułę biznesową z reguły Wyróżniona oferta konkurencyjna na regułę procentowej zniżki. Twoja cena biznesowa zostanie zmieniona o określony procent od ceny standardowej.

Twoja oferta może nie zostać wyróżniona, jeśli cena nie jest konkurencyjna.

Scenariusz 7: Dodajesz rabaty ilościowe do jednostki SKU w regule Wyróżniona oferta konkurencyjna dla firm, która jest teraz polecana.

Usługa Automatyzacji Cen [Automate Pricing] zatrzyma ponowne ustalanie cen dla jednostki SKU, zachowa najnowszą cenę biznesową i doda rabaty ilościowe do jednostki SKU.

Scenariusz 8: Rozłączasz jednostkę SKU z regułą katalogu biznesowego, a następnie jednostka SKU staje się nieaktywna, po czym ponownie staje się aktywna.

Jednostka SKU zostanie ponownie powiązana z regułą Katalog biznesowy. Gdy jednostka SKU stanie się nieaktywna, a następnie ponownie aktywna, reguła katalogu traktuje jednostkę SKU jako nowo dodaną jednostkę SKU i automatycznie przypisze tę jednostkę SKU do reguły katalogu biznesowego, mimo że jednostka SKU była wcześniej odłączona od reguły przed zmianą statusu (z aktywnego na nieaktywny ). Możesz przejść do strony „Zarządzaj jednostkami SKU” i wybrać opcję „Zatrzymaj zmianę ceny”, aby ponownie odłączyć jednostkę SKU od reguły Business Catalog, podobnie jak w przypadku innych reguł cenowych.

Scenariusz 9: Odłączasz jednostkę SKU od reguły Katalogu biznesowego i decydujesz się wstrzymać regułę Katalogu biznesowego i wznowić ją później.

Jednostka SKU zostanie ponownie powiązana z regułą Katalog biznesowy. Gdy wznowisz wstrzymaną regułę katalogu biznesowego, reguła zostanie ponownie zastosowana do całego katalogu, z pominięciem wszystkich wcześniej odłączonych jednostek SKU. Możesz przejść do strony „Zarządzaj jednostkami SKU” i wybrać opcję „Zatrzymaj zmianę ceny”, aby ponownie odłączyć jednostkę SKU od reguły Business Catalog, podobnie jak w przypadku innych reguł cenowych.

Shall we send you a message when we have discounts available?

Remind me later

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Oops! Notifications are disabled.